Részletes tájékoztató

A jelentkezési folyamatról, a tanfolyam lebonyolításáról, a kedvezményekről és a lemondási feltételekről, valamint az online tanfolyamokról és veszélyhelyzeti lehetőségekről az alábbiakban találsz részletes információkat.

 

Tanfolyam jelentkezés

  • A tanfolyamokat évente három időszakban, tavasszal (február-április), koranyáron (május-június) és ősszel (október-december) indítjuk. Céges képzést és magántanítást – oktatóink elérhetőségének függvényében – folyamatosan vállalunk.
  • Jelentkezni kizárólag a honlapon található űrlap vagy az info@lumentanfolyamok.hu címre küldött email útján lehet. A jelentkezésnél kérjük, add meg neved, e-mail címed és telefonszámod, valamint jelezd, ha jogosult vagy diákkedvezményre. (További információ az adatkezelési tájékoztatóban található.)
  • Az előjelentkezési időszakban érdeklődőktől a tanfolyam indulása előtt 2-3 héttel a részvételi szándékuk megerősítését kérjük. A szabad helyekre a tanfolyam indulásáig pótjelentkezési időszakot is meghirdetünk.
  • A meghirdetett tanfolyamokat jelentkezési sorrendben töltjük fel. Az egymásra épülő tanfolyamok esetében túljelentkezés esetén a jelentkezési sorrendtől függetlenül előnyben részesítjük azokat, akik a teljes képzésre jelentkeznek.
  • A meghirdetett tanfolyamok indításához szükséges egy – témától függő – minimális csoportlétszám, melynek hiányában a tanfolyamot későbbi időpontra halasztjuk.
  • A tanfolyamokon nincs szakmai előképzettségi követelmény (pl. diploma).
  • A tanfolyamok elvégzéséhez elegendő a felhasználói szintű számítógépes ismeret. Bizonyos tanfolyamoknál (pl. haladó tanfolyam) szükséges az adott program alapszintű, vagy más, kapcsolódó program előzetes ismerete, melyet a tanfolyam leírásánál jelzünk.

 

 

Tanfolyam folyamat

  • A tanfolyamok általában 24 óra hosszúak, melyeket 8 alkalomba tömbösítve tartunk: 4 héten keresztül, heti 2 esti időpontban. Néhány tanfolyam, részképzés ennél rövidebb (2-3 hetes) időtartamú, vagy napközbeni időpontban indul. Egyes tanfolyamokat hétvégi, intenzív (egész napos) ütemezéssel tartjuk.
  • A 3 órás alkalmak során egy rövidebb szünetet tartunk, de alapvetően 1 óra ténylegesen 60 percet jelent.
  • A tanfolyamokon a résztvevők a saját laptopjukon tanulnak, így a tanfolyam mellett otthon vagy az irodában is lehet gyakorolni, dolgozni. Számítógépet vagy laptopot sajnos nem tudunk biztosítani. A tanfolyamon használt szoftverrel szintén a résztvevőnek kell rendelkeznie.
  • A szoftvert a tanfolyam indulásáig kell beszerezni, melyhez hasznos információkat a tanfolyam indulása előtt egy héttel küldött tájékoztató emailben adunk. A legtöbb szoftver Windows és iOS operációs rendszeren is fut (kivéve a 3ds Max szoftvert, mely Mac-en Boot Camp segítségével futtatható).
  • Amennyiben nincs meg a program, és nem szeretnéd megvásárolni, javasoljuk a regisztrációval ingyenes letölthető próbaverziót. A legtöbb szoftver esetében létezik diákverzió is, melyet egyetemi, főiskolai hallgatók jelentős kedvezménnyel, vagy akár ingyen használhatnak (bizonyos korlátozások, pl. vízjel mellett).
  • Tanfolyamaink elvégzéséről igazolást adunk, mellyel kamarai kreditpont és egyéb plusz pontok szerezhetőek. Az igazolás szakmai végzettséget nem ad.
  • A tanfolyamok végén nincs vizsga.
  • A felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény alapján az általunk szervezett tanfolyamok engedélyhez nem kötött, de bejelentés-köteles felnőttképzésnek számítanak, amihez a törvény több bürokratikus feladatot is meghatároz.
  • A tanfolyam elején az oktató és a résztvevő között felnőttképzési szerződést kell kötni, ugyanakkor ez szóban vagy ráutaló magatartással is megköthető. A résztvevőnek a képzésen való megjelenése ráutaló magatartásnak minősül, mellyel a szerződés automatikusan megkötöttnek tekintendő.
  • A felnőttképzési szerződéshez csak a legszükségesebb adatokat kérjük, amire a felnőttképzési törvény kötelez minket. További információ az adatkezelési tájékoztatóban található.

 

 

Tanfolyam lemondás

  • Az előjelentkezőktől a jelentkezési időszak elején kérjük a jelentkezés megerősítését – a tanfolyam ekkor szabadon változtatható, lemondható.
  • A tanfolyamot legkésőbb az első alkalom előtt 7 nappal lehet lemondani. 7 napon belüli lemondás esetén 20% lemondási díjat számítunk fel.
  • A megkezdett tanfolyam megszakítása, lemondása esetén a tanfolyam díját nem áll módunkban visszafizetni.

 

 

Fizetési információk

  • A jelentkezéskor előleget nem kérünk.
  • A tanfolyam díját az első órán készpénzben (lehetőség szerint a pontos összeg előkészítésével), vagy az első órát követően banki átutalással lehet befizetni. Bankkártyás fizetésre sajnos egyelőre nincs lehetőség.
  • A tanfolyam díjáról az oktató – kisadózói minőségben, alanyi áfamentes – számlát ad, melyet céges névre is ki tudunk állítani. (A tanfolyam díját ÁFA nem terheli, ezért a számla alapján ÁFA-visszaigénylésre nincs lehetőség.)
  • Lehetőség van a tanfolyam díját részletben fizetni: két részletben, az első órán és a tanfolyam felénél, illetve a több modulból álló képzés esetén modulonként.
  • >Diákoknak 20%, az egymásra épülő tanfolyamokra egyszerre jelentkezőknek 10% kedvezményt adunk.

 

 

Veszélyhelyzet esetén

  • A tanfolyamokra vonatkozó, a járványhelyzettel kapcsolatos aktuális információkat ezen az oldalon találod.
  • Ha a veszélyhelyzet miatt bevezetett korlátozások – pl. csoportos események tiltása – megakasztják a folyamatban lévő tanfolyamot, a tanfolyamot online formában folytatjuk. Ha a résztvevő számára az online forma nem fogadható el / nem oldható meg, lehetőség van a soron következő személyes tanfolyamon folytatni a tanulást (letanulni a befizetett tandíjat).
  • Ha a járványveszély nem teszi lehetővé a személyes tanfolyam elindítását, igényfelmérés alapján döntünk a tanfolyam online formára való átszervezéséről. Ha a résztvevő számára az online forma nem fogadható el / nem oldható meg, jelentkezését külön díj nélkül lemondhatja.
  • Ha ebben a formában nem jönne össze a csoport indításához szükséges minimális létszám, akkor a tanfolyamot későbbre halasztjuk vagy összevonjuk az azonos témában meghirdetett online tanfolyammal. Ilyen esetekben mindig előzetesen egyeztetünk a jelentkezőkkel, és olyan megoldást keresünk, ami lehetőség szerint mindenki számára elfogadható.
  • A résztvevői visszajelzések alapján a tanfolyamok online formában is teljes értékűen folytathatók, ezért mindenképp ajánljuk a folytatást rendkívüli körülmények között is.

 

 

Online tanfolyamok

  • A távoktatás jellege miatt az online tanfolyamon való részvétel feltétele a felhasználói szintű számítógépes ismeret (programok telepítéséhez, csevegőprogramok kezeléséhez, felhő alapú szolgáltatásokhoz és számítógépes beállításokhoz szükséges gyakorlat).
  • A távoktatáshoz ingyenesen elérhető csevegőprogramokat (Microsoft Teams, Google Meet, Hangouts) használunk, melyről szintén a tanfolyam indulása előtt tájékoztatunk. Az alkalmazások regisztráció nélkül is használhatók, és böngészőben is működnek, így nem szükséges külön programot telepíteni. Az alkalmazás segítségével élőben lehet követni az oktató által megosztott tartalmat (képernyőképet) és természetesen a hangot; valamint kérdésre, beszélgetésre is folyamatosan lehetőség van.
  • A távoktatás élőben zajlik, az órákat nem vesszük fel, ezért utólag nem nézhető vissza.
  • A gördülékeny óramenet miatt ajánlott a stabil internetkapcsolat.
  • A tanulás kényelmesebb, ha egy második képernyőt is tudsz használni: az egyiken dolgozni, a másikon az oktató által megosztott tartalmat követni. (A két képernyő ajánlott, de nem kötelező.)
  • Az online tanfolyamok esetében csak átutalással lehet fizetni.

 

 

Oktatási helyszín

  • A budapesti tanfolyamok helyszíne a legtöbb esetben az Astoriánál található (1075 Budapest, Károly körút 3/A.). A helyszín megközelítésével kapcsolatos információkat ezen az oldalon foglaltuk össze.
  • Workshop jellegű tanfolyamainkat (pl. Resolve, Építészeti fotózás) részben vagy egészben ettől eltérő helyszíneken tartjuk.

 

 

Kapcsolat, ügyintézés

  • Felhívjuk figyelmedet, hogy az oktatási helyszínen irodát nem működtetünk.
  • Ha további információra lenne szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot emailben vagy telefonon.
  • Emailben írt kérdésedre, jelentkezésedre legkésőbb a következő munkanapon visszajelzünk. Ha mégsem kaptad meg a levelünket, elképzelhető, hogy a spam mappába került. Abban az esetben, ha ott sem találod, kérjük, hívj fel minket!
  • Kérjük, hogy telefonon lehetőség szerint munkanapokon 10 és 16 óra között keress minket!